Michael Petrus proces ilustratora animace ilustrace komiks logo jak se tvori prubeh zakazky | Michael Petrus

Proces tvorby

hero arrow 1 | Michael Petrus

Nejen kvalita výstupů, ale také kvalita spolupráce a zážitek mého klienta z celého procesu, je pro mě důležitý.

To jsou hesla, kterých se snažím držet za každou cenu.

 

 

Tvorba vizuální komunikace

Uvažujeme-li na strategické úrovni, bereme v potaz uchopení značky, konkurenci a byznysové cíle a rozpočet, nestačí jen vystřelit od boku pár skic a návrhů. Je nutné postupovat krok po kroku, systematicky vytvořit koncept řešení a každý krok si společně upravit nebo odsouhlasit.

Discovery konzultace

Před startem chci porozumět vašemu byznysu. Definujeme co řešíme za problém, jaký je účel, očekávání a požadované výstupy. Z toho vytvoříme kreativní zadání.

Kreativní strategie

Provedu analýzu problému a konkurence. Vymyslím a sestavím řešení ruku v ruce s obchodními cíli. Vydefinuji styl na míru, barvy a také formu vizuální komunikace.

Tvorba

Psaní, kreslení, animování, designování, modelování nebo kódování. Staré dobré řemeslo. V této fázi výrazně spolupracuji se svými specializovanými parťáky.

Post servis​

Rád jsem se značkou i dál. Konzultuji vizuální komunikaci v marketingu a tvořím pro ní kreativní obsah, který ji udržuje živou a pomáhá růst.​

Implementace a růst

Po doručení výstupů, pomáhám výsledek také nasadit (třeba zaučením a zpětnou vazbou pro Vašeho grafika) a po nějaké době provedeme audit a úpravu pro ještě lepší výsledky.

Finalizace

Po zpětné vazbě a odsouhlasení je potřeba vše vyčistit a připravit data pro tisk nebo k předání pro nasazení digitálně.​

Ukázka procesu vizuální tvorby

Tvorba kreslené grafiky má svá specifika. Trochu jiný proces je u kreslení ilustrací, komiksů, u animovaného videa, v přípravě grafiky webu nebo u tvorby 3D scén. Vždy ale budete mít možnost komentovat výstupy v každé fázi.

mood | Michael Petrus

Moodboard

Rectangle 21 9 | Michael Petrus

Skica

Rectangle 21 11 | Michael Petrus

Finalizace

Proč si mě klienti vybírají

01 Strategické přemýšlení s porozuměním byznysovým cílům

Dívám se na projekt v celé jeho šíři a kontextu. Mám přesahy do obchodu, marketingu, technologií. Vše se propisuje i do designu, který není uměním, ale funkčním řešením.

02 Umím řešit komplexní projekty

Přesto, že přemýšlíte a komunikujete jen se mnou, mám malé studio se speacialisty na různé oblasti a tak umím doručit složitější řešení rozsáhlejších projektů.

03 Rychlost a spolehlivost

Naše studio je malé a nezatěžkané zbytečnými procesy. Snažíme se o co největší flexibilitu a agilitu tam, kde si to projekty a jejich aktuální stav žádají.

04 Vysoká kvalita a škála výtvarných stylů

Co k tomu víc říct? Jsme fakt dobrý a bude to vypadat skvěle!

05 Konzultační servis

Nejsem jen lopata, co tvoří hezké obrázky. Měním značky z obyčejných na zapamatovatelné.
A proto vždy zapojuji mozek i zkušenosti. Pomáhám klientům rozhodovat se a doporučuji funkční řešení.

Proč si mě klienti vybírají

hero arrow 1 | Michael Petrus
michael petrus kreativec konzultace art direktor premysli koncept | Michael Petrus
kresba ilustrací a animovaných videí na zakázku

FAQ - Nejčastěji kladené otázky

Díky silnému storytellingu a vizuálům pomůžu vaší značce:

  • odlišit se na první pohled
  • vysvětlit zákazníkům co děláte a v čem jste unikátní
  • stát se zapamatovatelnou pro svou cílovou skupinou
  • získat charakteristický styl
  • a také pozornost
  • a zvýšit tak povědomí o značce
  • následně zvýšit samozřejmě i vaše tržby

 

Toho dosahuji skrze top-notch kreslené a animované vizuály. Stavím značkám celé vizuální identity od loga až po veškerou vizuální komunikaci. Do takových oblastí spadá kresbou protkaný:

  • vizuální identita značek
  • kreslený logo design
  • vizuální styl projektů/kampaní
  • kreativa pro vizuální komunikaci
  • grafický design

 

Mám rád vytvoření designu i pro dílčí imagové projekty, kampaně nebo microsity, které musí upoutat a vypadat skvěle. S tím souvisí vymýšlení řešení:

  • vydefinujeme si zadání
  • vymyslíme koncept řešení
  • sestavím moodboard
  • … a rád budu i se svým týmem pokračovat v realizaci

 

Pilíř mé produkce je vytváření atraktivních vizuálů:

  • idea making a tvorba konceptů
  • brand / logo / obalový design
  • ilustrace
  • design maskotů
  • 2D/3D animovaná videa
  • AR kampaně
  • komiks
  • grafický design
  • storyboardy
  • concept art
  • UX/UI do videoher
  • videoherní design

Jste na správném místě, protože to je přesně moje zaměření!

Pokud nemáte markeťáka, art directora nebo jiného kreativce a sami si nejste jistí, jak má řešení vypadat, jsem tu pro Vás.

Dělám především užitou tvorbu. Její výsledek musí po nasazení fungovat a splňovat účel. To vše beru v potaz.

Rád pro vás vymyslím řešení nebo taktické nasazení v kontextu vašeho brandingu a marketingové strategie. Ostatně je to požadavek většiny mých klientů.

Na druhou stranu moc rád pracuji i na více autorských projektech, kde mám víc volnosti a naplňuji vaši vizi.

Zodpovíte-li mi pár otázek v úvodním e-mailu, mnohem rychleji se dostaneme z úvodních tanečků k odhadu ceny a k samotnému řešení.

  1. O co jde a čeho chcete dosáhnout?
  2. Do kdy se to má stát?
  3. K čemu to bude sloužit?
  4. Máte nějaké podklady, obrázky nebo kontext? Přiložte odkazy.
  5. Máme vědět ještě něco?

 

Pokud zadáváte složitější projekt, je dost možné, že se vydáme týmovou spoluprací v rámci našeho studia artBLOCK. Potom můžete začít shlédnutím tohoto videa nebo pročtením článku – JAK ZADAT KREATIVNÍ PROJEKT.

Začít s poptávkou našeho studia můžete i pomocí tohoto jednoduchého formuláře. Dál už projdeme procesem společně.

Vše se odvíjí od složitosti a rozsáhlosti projektu. Nicméně standardní projekt má vždy hodně podobný základní proces tvorby:

  1. Konzultace vaší potřeby + odhad ceny
  2. Sestavení kreativního zadání (to může být dle složitosti patřičně komplexní)
  3. Závazná kalkulace projektu
  4. Podepsání smlouvy nebo zakázkového listu a zaplacení zálohové faktury
  5. Tvorba konceptu / moodboardu (většinou jen u větších komplexních projektů)
  6. Vytvoření návrhů díla
  7. Schválení / iterace.
  8. Realizace díla
  9. Osouhlasení klientem
  10. Zaplacení faktury
  11. Předání požadovaných výstupů přes zabezpečené cloudové úložiště.

V každé fázi je možné průběžné výstupy komentovat, abychom včas provedli úpravu k vaší spokojenosti.

V základu poskytuji 2 kola úprav v každé fázi. Z mé zkušenosti to ve většině případů zcela stačí. Pokud bude třeba provést více kol úprav nebo se změní v průběhu práce zadání, je možné, že se cena navýší dle hodinové sazby o tyto vícepráce. Každý typ projektu (ilustrace, komiks, animovaný spot atp.) má trochu odlišné fáze, struktura zůstává však víceméně stejná.

Protože neprodávám rohlíky, ale tvořím vždy originální kreativní díla, sestavení ceny může být komplexní proces, který závisí na více faktorech.

U drobnějších zakázek kompletní proces tvorby započítávám již v ceně výroby díla. Nicméně u větších projektů a kampaní se cena sestává z nápadu a jeho rozpracování, celkové složitosti, výtvarného stylu, rozsahu zadání, licence (na základě požadovaného rozsahu užití) a v neposlední řadě i času, který mám na zpracování.

úvodní konverzaci se vám pokusím dát hrubý odhad, po probrání detailů pak závaznou kalkulaci. Každopádně, pokud není vhodné pro váš projekt jiné nastavení, pracuji zejména ve „fixed time, fixed price“ modelu.

Jde o vymezení a převod majetkových autorských práv, bez kterých není možné vytvořené dílo legálně užít. Výše licenčního poplatku se odvíjí od rozsahu užití. Tím je zpravidla:

  • povaha licence (výhradní/nevýhradní)
  • doba trvání užití díla
  • územní užití díla / jazyk
  • rozsah užití díla (účel a marketingové touchopointy)
  • možnost dílo dále upravovat nebo spojovat s jinými díly
  • možnost dílo rozmnožovat (zpravidla fyzické kopie)
  • možnost postoupit licenci díla (přeprodej třetí osobě)

 

Často se klientům snažím doporučit řešení, které šetří peníze koupením takového rozsahu licence pouze pro zamýšlený účel namísto neomezené licence, kterou ve většině případů nevyužijí. Rozsah licence lze kdykoli dokoupit dle potřeb.

To vždy záleží na složitosti a kvantitě požadovaných výstupů. Velkou roli však hraje vaše zpětná vazba a počet připomínek, které můžete mít. Roli jistě může hrát i má vytíženost, ale ve většině případů jsem schopniý poskytnout i nějaké expresní řešení. Příkladem:

  • 60s ANIMOVANÉ VIDEO může trvat 4—8 týdnů
  • DESIGN MASKOTA může trvat 2—4 týdny
  • LOGO + VIZUÁLNÍ IDENTITA může trvat 4—12 týdnů

Do jisté míry se umím přizpůsobit. Rozsah stylů je dobře vidět v mém portfóliu.

Nicméné pokud je třeba zavítat ještě do jiných vod, je tady od toho naše studio artBLOCK. Nejen více lidí s různými rukopisy, ale také flexibilní ilustrátoři v našem studiu, se umí stylově přizpůsobit dle požadavků. Jsme schopni dodat od minimalistických ikon a ilustrací, přes cartoon, komiksové styly, fotorealistické digitální malby a 3D designy až po technologické řešení, např. AR. 

Podívejte se na některé styly, které nejčastěji děláme. Problém pro nás není ani napodobit nebo navázat na jakýkoliv styl, ke kterému pošlete ukázku.

To je otázka. Vektory jsou důležité pro určité typy užití. Někdy je to implementace na web nebo do aplikace. Jindy to může být zase určitá velikost velkoformátových tisků nebo technologie výroby.

Rád s vámi toto zkonzultuji.

Vektory jsou v ilustraci cenově náročnější, a proto se jim vyhneme, pokud to nebude nezbytně nutné.

Náš zákazník náš pán. Jen mějte na paměti, že pokud se změní zásadně zadání nebo přibude rozsah prací ve chvíli, kdy je produkce rozběhnutá, bude třeba počítat s vícepracemi. O těch se vždy dozvíte dopředu a budete znát odhad jejich výše, abyste si vše mohli v klidu rozmyslet. Na začátku většinou nastavuji počet kol úprav pro daný rozpočet a tím se také řídím.

Subjektivita. Pokud jsou splněné objektivní parametry zadání a jsou vytýkány jiné nedostatky (např. výstup se pocitově „“nelíbí““), upravím tyto vady v rozsahu do 1 hodiny práce zdarma. Vše ostatní rád upravím ve sjednané sazbě jako vícepráce. Předpokládaný rozsah tohoto typu víceprací si s vámi dopředu odsouhlasím.

Olalá. Tak to jste na správné adrese! Není nic efektivnějšího a pro obě strany výhodnějšího než dlouhodobý vztah.

Domluvíme se na podmínkách spolupráce, dostupnosti a formě odměny, která může být počítána dle času, kusů nebo paušálně např. za určitý rozsah práce za měsíc. To vše zabalíme do rámcové smlouvy a hurá na to!

Po odsouhlasení finálních náhledů a po zaplacení faktury, dostanete odkaz na zabezpečenou cloudovou složku. Privátní složku vám můžu nasdílet už v průběhu realizace vašeho projektu. Nejčastěji dostanete grafiku v .JPEG, .PNG nebo .PDF. Pokud si to užití vyžaduje, dodávám na vyžádání .AI nebo .PSD.

Pokud to projekt dovolí, rád pro vás připravím šablony, které můžete používat bez pomoci dalších grafiků. Manuál jak výstupy užít a hlavně jak je neužívat si můžete doobjednat také.

Je pro mě běžné provést na vyžádání i audit aplikace grafiky na produkty, uvedení do tisku atp. Případně zkonzultuji záhodné úpravy s vámi, vaším grafikem nebo vaší tiskárnou.

Nepovažuji se za specialistu na grafiku. Ale pokud spolupracujeme na tvorbě vizuálů je pro mě samozřejmost v případě potřeby přizvat zkušeného kolegu designéra, který vše zasadí do komplexního designového hávu. 

Ne vždy. Snažím se omezit papírování a právníky pro obě strany, jak to jen jde. Stačí podepsat jednoduchý, přehledný jednostránkový zakázkový list, který definuje rozsah, užití (včetně licence), dodání a cenu.

Smlouvu požaduji u projektů s vyšším rozpočtem (většinou nad 50.000 Kč). U projektů, kde je třeba vyspecifikovat podmínky spolupráce nebo licenci. Nebo pokud na tom trvá sám klient.

Ano. Technologie mě děsně baví, ale především držím krok s dobou. Umělou inteligenci využívám celkem pravidelně pro různé činnosti a fáze procesu tvorby. Umím i generovat vizuály prakticky v jakémkoli stylu. Nicméně je nutné říct, že AI generované obrázky nelze zatím použít na většinu typů projektů. Jde o několik důvodů proč je tato technologie pro reálné nasazení zatím problematická:

  1. Práva. Zásadní problém drtivé většiny nástrojů na generování (těch s nejlepšími výsledky). Vše, co vygeneruji, můžu poskytnout pouze bez veškerých práv k užívání. To, co vygenerujie, není autorské dílo a nemůžu vám zaručit, že užívání takové grafiky nebude pro vaše účely do budoucna problematické z hlediska copyrightu.
  2. Zapracovat vizuály do design systému identity nebo tvořit animovaná videa je u některých stylů prakticky nemožné s opravdu dobrými výsledky. AI mi zatím neumožňuje dobře pracovat s vrstvami, dělat vektory, a pracovat nedestruktivními metodami dostatečně efektivně tak, jak bych potřeboval
  3. Dosáhnout některých detailů (nejen vizuálních, ale technických) může být velice komplikované a nebo časově neefektivní. Někdy výstupy nedávají smysl, někdy to nevypadá dobře. Tady je vhodnější nakombinovat to s ruční tvorbou a dotáhnout pomocí postprocesu tradičně — to ale někdy může být složitější než vizuál udělat klasickou metodou „made by human“. Možná to pokrokv budoucnosti vyřeší. Ještě to tam ale nějakou dobu nebude v té rovině, kterou bych si představoval.

 

Nicméně se s AI dá čarovat. Kombinovat s tím, co už dlouho umím „postaru“. Obrovsky si usnadnit práci. Je to pro mě novinka. Pro klienty experiment. Je to challange. Ale rozhodně mě takové věci přitahují než odrazují!

Jste připraveni se mnou překonat vizuální výzvy?